zondag 17 juni 2012

Tel je zegeningen

Vroeger thuis werd nogal eens het plaatje gedraaid met de hierboven staande titel. Vandaag en gister voor mij heel toepasselijke. Het is niet te geloven, maar ik heb energie. En niet een klein beetje, nee een beetje veel. Voel me energiek, krachtig, kan nadenken en heb ook 's avonds nog puf om dingen te doen. Onvoorstelbaar! Genieten met volle teugen.
Gister heerlijk in de tuin een poosje gewerk. Daarnaast boodschappen gedaan en in huis de nodige dingen. Om het niet al te gek te maken daarna heerlijk een boek gelezen. Ook dat kostte geen moeite. Kon de verhaallijn zomaar vasthouden zonder telkens stukken te herlezen. Om 23.00 uur vond ik toch dat ik eens naar bed moest. Moe? Beetje...
Vandaag verwacht flinke spierpijn te hebben van het tuinwerk. Dat heb ik namelijk de afgelopen periode continu gehad van lichamelijke inspanningen. Een half uurtje onkruid trekken leverde de volgende dag stijve spieren en een onwillig lichaam op. Vandaag echter niets van dat alles. Om acht uur uit mijzelf wakker. Rustig opgestart. Nergens last van. En genoeg concentratie en energie om een flink stuk auto te rijden. Daarna zelfs nog energie over. Dus maar eens een keertje koken voor twee. Kon het zomaar bedenken en uitvoeren. Dat ging werkelijk wonderbaarlijk goed. Nu zo lekker op de bank. En morgen? Dat zien we morgen wel weer. Vandaag is vandaag. Leef nu, niet waar?



1 opmerking: